Изборник Затворити

GRAFIČKI DIZAJN

Značaj

Prepoznatljivost brenda jedne kompanije započinje dizajniranjem dobrog i prepoznatiljivog loga, a zatim se širi na svaki aspekt poslovanja. Da bi bio delotvoran, potrebno je da dizajn targetira ciljnu grupu kompanije na funkcionalan, primamljiv i profesionalan način. Dobar brend, da bi opstao na tržištu, mora da stvori vezu između proizvoda i usluga koje se nude i samih klijenata. A da bi se to učinilo neophodna je magija grafičkog dizajna.

Jedinstvo unutar kompanije

Zaposleni u firmi su svakodnevno okruženi web stranicama, možda uniformama, publikacijama, fasciklama, memorandumima… Da bi se ostvario osećaj zajedništva i uspešnog zajedničkog stremljenja ka istom cilju, dizajn korporativnog identiteta ima neprocenjivu važnost. Zašto? Zato što upravo on sve zaposlene drži pod jednim “kišobranom”.

Profesionalizam

Svaka firma želi da na klijente, poslovne partnere i tržište ostavi snažan pozitivan prvi utisak. Dizajn koji izgleda jeftino i amaterski, zasigurno će baciti negativno svetlo na kompaniju, koliko god bila velika i dobra u svom poslu. Prvi utisak je najteže promeniti, to uvek imajte u vidu.

Komunikacija

Korisnost grafičkog dizajna proširuje se i van granica loga i kompanijskog web sajta. Grafički dizajn je vizuelni asistent firme. Zaštitno lice koji pomaže u prikazivanju ideja i vrednosti za koje se zalažete. To znači da, informativna i kreativna slika koju stvori grafički dizajner, može preneti više nego li što reči ikada mogu iskazati.

Efikasnost i produktivnost

Grafički elementi koji su loše dizajnirani mogu nepovoljno uticati i na produktivnost zaposlenih u kompaniji. Praktičan dizajn uključuje korišćenje lake navigacije, čitljivih fontova i odgovarajućih boja, pre svega na sajtu. Tako web sajt jarkih boja, koji koristi zamućeni font i tešku navigaciju, predstavlja pravu glavobolju, kako za klijente, tako i za zaposlene.

Novac

Loš dizajn zapravo puno košta zbog negativnim posledicama do kojih dovodi. Na kraju, ako želi uspeh, kompanija će morati ponovo da izdvoji novac za grafičkog dizajnera koji će osmisliti identitet profesionalno i kvalitetno.

Zato – nikada ne zaboravljajte značaj grafičkog dizajna. Ako želite da saznate sve tajne dobrog dizajna, poboljšate poslovanje svoje ili firme u kojoj radite ili započnete uspešnu karijeru grafičkog dizajnera, ne oklevajte – kontaktirajte nas.

Logo, logotip ili zaštitni znak, predstavlja vizuelni identitet vaše firme na tržištu, nešto po čemu će ona biti prepoznatljiva. Imajući u vidu da je ovaj tip grafike nosilac celokupnog vizuelnog identiteta firme i da se menja veoma retko ili u izuzetnim situacijama, proces izrade logoa potrebno je od početka jasno definisati i detaljno objasniti njegovo značenje, izbor boja, simbola, kao i njegovu primenu.

Vizit karte ili biznis karte (bussiness card) oslikavaju Vas odnosno Vašu delatnost i učvršćuje kontakt sa Vašim poslovnim partnerima. Sama reč „vizit“ (eng. visit) u prevodu znači posetiti, pa njen prevod može značiti i „biznis posetnica“. Ako dobro uskladimo njeno značenje i njen dizajn, dobićemo efekat da kada zatrebate poslovnom partneru, lako nadje Vašu, medju svim ostalim vizit kartama.

Vizit karta može služiti i kao odličan vid reklame, pogotovo kod uslužnih, majstorskih i zanatskih delatnosti jer pored kontakt podataka koje sadrži može imati ilustracije ili fotografije ličnih radova i time ujedno podiže Vaš renome.

Lepo osmišljena i kvalitetno uradjena vizit karta retko kada bude bačena ili izgubljena i ljudi je rado daju prijateljima kao preporuku.

Flajeri ili letci predstavljaju jedan od najstarijeg vida reklamiranja i oglašavanja od kada postoji marketing. Ubacuju se u sandučiće, šalju poštom, dele na ulici, u lokalima, tržnim centrima, kafićima, klubovima itd.

Flajeri se koriste gotovo za sve tipove reklamiranja, bilo da je reklamna poruka usluga koju pružate, proizvod koji prodajete, najava nekog događaja, koncerta, žurke ili nekog dešavanja.

Lepo osmišljen i kvalitetno uradjen flajer retko kada bude bačen ili izgubljen i ljudi ga lako daju prijateljima kao preporuku ili sačuvaju. U kreiranju flajera ima puno slobode, od izbora papira, boje, pa do oblika…

Plakat ili poster najlakše možemo definisati kao štamparski promo materijal. Upotreba plakata – postera česta je u promociji proizvoda i usluga (npr. koncerta, izložbi, događaja, akcijskih popusta…).

Nalepnice su jedna od traženijih grafičkih usluga koju radimo iz naše velike ponude. Česti klijenti su nam proizvođači hrane i pića, kozmetičkih proizvoda, elektronskih proizvoda, hemije itd. ali i klijenti koji nalepnice koriste kao vid oglašavanja lepeći ih na prometnim mestima gde mogu da ponude svoje usluge. To su najčešće servisne usluge tipa – servisi kompjutera, tepih servisi, promoteri koncerata i dogadjaja itd.

Dizajn karti pića ili jelovnika treba da predstavi vašu ponudu na pravi mogući način. Atraktivan dizajn i dobra preglednost će na goste vašeg lokala ostaviti dobar utisak pri izboru porudžbina.

Bilbord predstavlja sredstvo reklamiranja visokog formata na otvorenom prostoru. Nalaze se obično na prometnim mestima poput puteva i autoputeva, a ako se pak postavljaju u gradu tada se biraju najprometnije petlje.

Najbitniji element bilborda je da poruka koja ima kratku formu sa ciljem da privuče pažnju prolaznika. Iako slični plakatima, dosta su većeg formata i poruka koja se prenosi mora biti jednostavna i efektivna.

Katalozi odnosno brošure su popularno i opšte primjenjivo sredstvo informisanja tj. tržišne komunikacije. Koriste se za oglašavanje i povećanje prodaje različitih skupova proizvoda odnosno usluga. 

Potrebu za katalozima – brošurama ima svaka proizvodnja, veleprodaja, trgovina, industrija… Kataloge odnosno brošure najčešće radimo za trgovinska preduzeća, proizvođače prehrambenih proizvoda, galanterije, prodavnice tehničke robe, veleprodaje…

Najčešća potreba za katalozima je uoči održavanja sajmova ili manifestacija na kojima prodavci izlažu ili promovišu svoju robu. Dobro dizajniran katalog Vaši kupci će čuvati i Vaši proizvodi će im uvek biti dostupni.

Potrebu za fasciklama ima gotovo svako ozbiljnije preduzeće. Visok nivo profesionalnosti predstavlja kada Vašu dokumentaciju, ugovore ili poslovne ponude svojim klijentima predajete u sopstvenim fasciklama, dizajniranim u stilu Vašeg preduzeća, sa vašim logom i podacima.

Memorandum je list papira, najčešće A4 formata, na kojem se nalaze osnovni podaci Vašeg poduzeća. Unutar poslovne komunikacije postoje određena pravila koja treba poštivati, jedno od njih govori da svako poduzeće ima vlastiti, originalan memorandum.

Na memorandumu obavezno ide logo preduzeća, obično u gornjem levom uglu, a u hederu ili futeru podaci kao što su žiro račun, PIB, matični broj, kontakt telefoni, web sajt itd.

Lepo osmišljen i kvalitetno izradjen memorandum je kao ogledalo Vašeg preduzeća obzirom da na njemu dajete izjave, štampate profakture, fakture, odluke, rešenja i svu dokumentaciju Vašeg preduzeća.

Kovertama najčešće brendiramo sa logoom preduzeća, sa kontakt podacima, ali možemo dizajnirati i željene ilustracije preko cele površine koverata.

Kupon ili vaučer smo uvrstili u našu ponudu zbog sve veće popularnosti ovog promotivnog proizvoda.

Njihova funkcija je da privuku kupce odnosto mušterije time što će gratis dobiti neki proizvod ili ostvariti popust. Iz prakse smo izdvojili nekoliko kupona koji su se najbolje pokazali na tržištu:

  • Za kafiće – restorane – Gratis kafa uz bilo koji naručen artikal
  • Za prodavce – Poklon usb memorija uz kupljeni proizvod
  • Za sve delatnosti – 10% popust donosiocu kupona

Dizajniramo karte odnosno ulaznice za organizatore koncerata, žurki, izložbi, manifestacija ili bilo kog događaja ili dešavanja.